Wiadomości

Puccy policjanci promowali zawód policjanta

Data publikacji 07.12.2023

Uczniowie szkół ponadpodstawowej uczestniczyli w spotkaniu, którego tematem był nabór do Policji. Funkcjonariusze z powiatu puckiego systematycznie realizują spotkania promujące zawód policjanta, na których przekazują informacje dotyczące możliwości wstąpienia w policyjne szeregi. Dzielnicowy z puckiej komendy informował nastolatków, jak przebiega proces rekrutacji.

Podczas realizowanych spotkań z młodzieżą mundurowi z powiatu puckiego przekazują uczniom informację na temat służby w Policji oraz procesu rekrutacji. Omawiają strukturę puckiej jednostki oraz zasady działania poszczególnych wydziałów.

W minionym tygodniu dzielnicowy z puckiej komendy poruszył temat procesu rekrutacji i przekazał zainteresowanym uczniom Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego przy ul. Morskiego Dywizjonu Lotniczego 18 w Pucku, kto może zostać pomorskim policjantem. Mundurowy wspomniał, że poszukujemy osób, które chcą nosić policyjny mundur i z pasją wykonywać powierzone zadania nie tylko w jednostkach z powiatu puckiego. Wspomniał o możliwości bycia policjantem w ruchu drogowym, prewencji, zespołu prasowego, laboratorium, technikiem kryminalistycznym, dochodzeniowcem, przewodnikiem psa czy też policyjnym antyterrorystom. To służba wszechstronna i gotowa przyjąć w swoje szeregi osoby o różnym wykształceniu i profilu. Dzielnicowy podkreślił, że po ukończeniu kursu podstawowego nowi funkcjonariusze wracają do swoich jednostek macierzystych i pełnią służbę z doświadczonymi policjantami.

Kto może zostać policjantem:

  • obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
  • posiadający co najmniej średnie wykształcenie;
  • nieskazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
  • korzystający z pełni praw publicznych;
  • posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
  • dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.

Zalety pracy w Policji:

  • możliwość pozyskania pracy niezależnie od posiadanego doświadczenia zawodowego;
  • gwarancja stałych warunków pracy;
  • możliwość rozwoju zawodowego;
  • różnorodny system szkoleń;
  • precyzyjny system wynagrodzenia;
  • rozbudowany system socjalny.

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie do służby;
  • wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby: część A i B;
  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (oryginały dokumentów do wglądu);
  • kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub w służbie (oryginały dokumentów do wglądu);
  • książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową (do wglądu).
  • osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
  •  

Wszyscy policjanci w powiecie puckim chętnie przekazują informacje, jak przebiega rekrutacja oraz jakie są jej etapy. Ponadto informują jakie zadania wykonują policjanci w poszczególnych pionach służbowych. Procedurę kwalifikacyjną przyjęcia do służby oraz wymagania, jakie należy spełnić, aby dostać się do Policji, przybliżają też pracownicy kadr puckiej komendy. ZACHĘCAMY DO SKŁADANIA PODAŃ.

Wszystkie osoby zainteresowane pracą w Policji mogą zgłaszać się do Komendy Powiatowej Policji w Pucku, w dni robocze, w godz. 8.00-15.00, tel. 4774 21-204.

 
Powrót na górę strony