Wiadomości

Dyżurny puckiej komendy uratował życie mężczyźnie w kryzysie psychicznym

Data publikacji 25.08.2025

W minionym tygodniu policjant pełniący służbę na stanowisku dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Pucku, odebrał zgłoszenie o mężczyźnie przebywającym w Helu, który zamieścił w mediach społecznościowych relację zapowiadającą chęć wyrządzenia sobie krzywdy. Dzięki natychmiastowej reakcji dyżurnego, współdziałaniu policjantów z Komisariatu w Juracie i służb medycznych, udało się zapobiec tragedii.

Około godziny 23.00, dyżurny odebrał zgłoszenie od mężczyzny zaniepokojonego losem swojego znajomego. Ten, będąc w silnym kryzysie emocjonalnym, zapowiedział w internecie zamiar wyrzadzenia sobie krzywdy. Dyżurny natychmiast zaczął ustalać dane osoby oraz  dokładne miejsce jej przebywania. Dyżurny po skierował na miejsce policjantów z Juraty, a jednocześnie nawiązał bezpośredni kontakt telefoniczny z osobą w kryzysie. W trakcie rozmowy ustalił dane oraz miejsce pobytu mężczyzny i do czasu przyjazdu funkcjonariuszy, prowadził z nim dialog podtrzymujący, mający na celu powstrzymanie go przed podjęciem desperackiego kroku.

Dzięki spokojnej i konsekwentnej rozmowie dyżurnego, a także szybkim działaniom patrolu, udało się dotrzeć do osoby zagrożonej i zapewnić jej specjalistyczną pomoc. Mężczyzna został przekazany pod opiekę lekarzy.

Dyżurny skutecznie poprowadził rozmowę z młodą osobą w kryzysie psychicznym, wykazując się empatią i dużą wrażliwością. Potrafił słuchać i zrozumieć emocje młodego mężczyzny w kryzysie, co jest kluczowe w takich sytuacjach. Jego cierpliwość i spokój pozwoliły mu na stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której młoda osoba poczuła się komfortowo. Dyżurny zareagował odpowiednio przekierowując rozmowę na właściwe tory, zapewniając wsparcie. Jego celem było nie tylko rozwiązanie sytuacji, ale także zapewnienie młodej osobie poczucia bezpieczeństwa i nadziei.

Policjanci często są pierwszymi osobami, które docierają do osób w kryzysie psychicznym. Sytuacje takie wymagają ogromnej uważności, empatii i opanowania, czasem to właśnie rozmowa z funkcjonariuszem staje się kluczowym elementem, który odwodzi człowieka od decyzji wyrządzenia sobie krzywdy.

Kryzys psychiczny nie jest chwilową „zachcianką”, to stan ogromnego cierpienia psychicznego, w którym człowiek nie widzi wyjścia z trudnej sytuacji. Dlatego tak ważne jest, aby reagować na wszelkie sygnały ostrzegawcze, w tym wpisy i relacje w mediach społecznościowych. Zgłoszenie takiego zagrożenia może uratować życie.

Jeżeli zauważymy, że ktoś w naszym otoczeniu wysyła sygnały świadczące o silnej apatii, przygnębieniu, obniżonej aktywności bądź silnego napięcia, agresji czy złości, nie bagatelizujmy tego, reagujmy i informujmy służby.

Numer alarmowy 112 dostępny jest całą dobę.

Pamiętajmy, nie zostawiajmy osób w kryzysie samych.

 

STRONA
www.zwjr.pl

 

TELEFONY ZAUFANIA

Dla dzieci i młodzieży:

  • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży: 116 111
  • Bezpłatny telefon i czat zaufania dla dzieci i młodzieży: 800 119 119
  • Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka: 800 121 212

Dla dorosłych:

  • Centrum Wsparcia dla Osób Dorosłych w Kryzysie Psychicznym: 800 702 222
  • Telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych: 116 123
  • Ogólnopolski telefon zaufania Narkotyki – Narkomania: 800 199 990
  • Antydepresyjny telefon zaufania: 22 484 88 01
  • Telefon zaufania HIV/AIDS: 801 888 448

Dla seniorów:

  • Telefon zaufania dla osób starszych: 22 635 09 54
  • Dobre Słowa – telefon dla seniorów: 12 333 70 88

 

 

 

asp.sztab.Joanna Samula

Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Pucku 

 

Powrót na górę strony